Termostars

Klauzula informacyjna

Kto jest Administratorem Danych

Administratorem Państwa danych osobowych, a więc podmiotem decydującym o celach i sposobach przetwarzania Państwa danych osobowych jest Termostars Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ul. Puławskiej 2 / Budynek B, 02-566 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS:0000739561, REGON: 380718929, NIP: 5213833560

Kontakt w sprawie danych osobowych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem: rodo@termostars.pl .

Zbieranie danych osobowych i cel ich przetwarzania

Przetwarzamy Państwa dane osobowe, ponieważ jest to niezbędne do obsługi i wykonania umowy, przeprowadzenia termomodernizacji, realizowanej z dofinansowania w formie dotacji z prefinansowaniem w ramach programu priorytetowego „Czyste Powietrze”, wykonania roszczeń gwarancyjnych z umowy oraz w celu ustalenia, dochodzenia i obrony ewentualnych roszczeń, w tym do:

  • do zawarcia z Państwem umowy i wykonania zawartej umowy, w tym do rejestracji Użytkownika w systemie zamówień i dostarczenia zamówienia, co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
  • rozpatrywania skarg i reklamacji, co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. c RODO, ponieważ mamy takie obowiązki wynikające z przepisów prawa;
  • dochodzenia roszczeń związanych z zawartą umową, co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. f RODO,  gdzie naszym prawnie uzasadnionym celem jest prawo do dochodzenia roszczeń;
  • przedstawienia oferty produktów, co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. b RODO, gdzie naszym prawnie uzasadnionym celem jest przedstawianie klientom oferty naszych produktów;
  • w celach archiwalnych, podatkowych i rachunkowych, co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. c RODO, ponieważ mamy takie obowiązki wynikające z przepisów prawa ;
  • w celach statystycznych, co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. f RODO, gdzie naszym prawnie uzasadnionym celem jest posiadanie informacji o statystykach prowadzonych przez nas działań, co pozwala nam na usprawnienie działalności.

Dodatkowo, przepisy prawa wymagają od nas przetwarzania Państwa danych dla celów podatkowych i rachunkowych.

Nadto, Państwa dane możemy przetwarzać w celach marketingowych tj. promowania naszych produktów i usług. Jeżeli robimy to bez wykorzystania środków komunikacji elektronicznej to podstawą prawną wykonywania takich czynności jest art. 6 ust. 1 lit f RODO, gdzie prawnie uzasadnionym celem administratora jest prowadzenia działań marketingowych. Natomiast, jeżeli w tym celu korzystamy z środków komunikacji elektronicznej, tj. e-mail, telefon to z uwagi na inne obowiązujące przepisy prawa, dane przetwarzamy tylko na podstawie Państwa zgody (co jest zgodne z art. 6 ust. 1 lit. a RODO), którą w każdym czasie mogą Państwo cofnąć. Cofnięcie zgody nie wpływa na ważność i skuteczność działań podjętych przez nas przed złożeniem oświadczenia o cofnięciu zgody.

Kto jest odbiorcą danych osobowych

Państwa dane osobowe mogą być przekazywane innym podmiotom, w tym m.in.:

  • podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską;
  • bankom – celem zwrotu nienależnych świadczeń;
  • organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, celem wykonania ciążących na nas obowiązków (NFOŚ, WFOŚ, Urząd Skarbowy, organy ścigania, itd.);
  • podmiotom obsługującym nasze systemy teleinformatyczne (firmom hostingowym, dostawcom usług IT);
  • podmiotom świadczącym dla nas usługi z zakresu pomocy prawnej, księgowości, podatków lub usługi doradcze.
  • podmiotom przetwarzającym oraz upoważnionym pracownikom Spółki i upoważnionych osobom współpracującym ze Spółką, a także podmiotom działającym na zlecenie i w imieniu Spółki
Okres przechowywania danych osobowych

Państwa dane osobowe będą przechowywane do momentu obowiązywania umowy (realizacji usługi), a także po jej zakończeniu:

  • Dane zawarte na umowach – do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy (maksymalnie przez okres 10 lat od dnia zakończenia wykonania umowy);
  • Dane przetwarzane w celach wynikających z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych, wystawienia faktur itd. zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • Dokumenty dotyczące rękojmi i reklamacji będą przechowywane przez 1 rok po terminie upływu rękojmi lub rozliczeniu reklamacji;
  • Dane dla celów marketingowych:
    • w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody – do czasu jej wycofania;
    • w przypadku przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego celu  – do czasu wniesienia sprzeciwu;
  • Dane przekazywane z wykorzystaniem formularza kontaktowego – przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń (maksymalnie 3 lata).
Uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych osobowych

Posiadacie Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (o ile dane przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody).

Nadto, w sytuacji gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie, którego dokonujemy narusza przepisy RODO posiadacie Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony danych.

Przetwarzanie danych w sposób zautomatyzowany (profilowanie)

Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób w pełni zautomatyzowany (w tym w formie profilowania). Zautomatyzowane podejmowanie decyzji jest możliwe na zasadach określonych w wykorzystywanych przez nas narzędziach biznesowych, np. w regulaminie Meta Platforms, Inc.